"In ieder mens schuilt een fotograaf!"

Fotograferen kan iederéén, in ieder mens schuilt wel een fotograaf, het moet er alleen nog uitkomen. Er worden elke dag miljoenen foto's gemaakt en met elkaar gedeeld, er worden steeds meer goede camera's gekocht, en toch zijn veel mensen teleurgesteld in het resultaat van de foto's en gaan op zoek naar een workshop of cursus om dit te verbeteren.

Hoe leuk kan het dan zijn om een onderwerp dat je aanspreekt te gaan fotograferen en tegelijkertijd kennis op te doen van het fotograferen. Via een aantal workshops, waar ik uit ga van een thema, wil ik je de fotograaf in jezelf laten ontdekken. In elke workshop komen de volgende aspecten aan bod: compositie, omgaan met licht en het meten daarvan, maar ook instellen van diafragma, sluitertijd of ISO.

Zo leer je dus, fotograferend vanuit je favoriete thema, goed belichte foto's te maken. Dàt is een belangrijke basis in de fotografie. Graag wil ik je inspireren zodat je meer gaat fotograferen en daardoor ook beter. Kijk of jouw favoriete thema in de lijst met workshops voorkomt. Zo niet, mail mij dan jouw thema, waar je graag in zou willen fotograferen. Daag ook mij uit!

Workshop paddenstoelen/macrofotografie fotografie


20 Oktober 2018: Workshop macrofotografie: "Paddestoelen"
Workshop over het fotograferen van dichtbij of ook wel macrofotografie genoemd. We nemen dit keer paddestoelen als thema.

Workshop "Molenfotografie"


27 Oktober 2018: Workshop "Urbex-fotografie" Uitverkocht
Deze locatie, een oud fabriekspand, is uitstekend geschikt om Urbex-Fotografie te ontdekken en vaardigheden verder te ontwikkelen.

Workshop "Molenfotografie"


10 November 2018: Workshop "Urbex-fotografie"
Deze locatie, een oud fabriekspand, is uitstekend geschikt om Urbex-Fotografie te ontdekken en vaardigheden verder te ontwikkelen.

Workshop "Molenfotografie"


17 November 2018: Workshop "Urbex-fotografie" uitverkocht
Deze locatie, een oud fabriekspand, is uitstekend geschikt om Urbex-Fotografie te ontdekken en vaardigheden verder te ontwikkelen.

Workshop "Molenfotografie"


1 December 2018: Workshop "Urbex-fotografie"
Deze locatie, een oud fabriekspand, is uitstekend geschikt om Urbex-Fotografie te ontdekken en vaardigheden verder te ontwikkelen.

Fotoweekend Vlieland en Terschelling en op het Wad met de MS Hydra


27 & 28 april 2019: Fotoweekend Vlieland, Terschelling en het Wad
Vlieland en Terschelling bieden een scala aan landschappen. We varen met de MS Hydra, een oud binnenvaartschip, naar onze bestemming!

Fotografie Workshop halve dag (s’morgens of s’middags)


Fotografie Workshop halve dag (s’morgens of s’middags)
Een workshop om je camera beter te leren kennen en daardoor ga je betere foto’s maken met je eigen camera.

Fotografie Workshop in één dag


Fotografie Workshop in één dag
Een individuele fotografie workshop om je camera beter te leren kennen en daardoor ga je betere foto’s maken met je eigen camera.

Binnenkort plaats ik nog meer workshops, zo is er nog een weekend in september en wel op 15 & 16 september waar we, met het schip de ms Hydra, door zuid west Friesland varen en fotograferen.

Dan komen er nog workshops:

• Urbexfotografie

•Landschapfotografie

•Steden & Reizen

U kunt zich hier alvast voor opgeven door mij een mail te sturen.

Archief

Creatieve fotografie workshop


20 september en 4 & 13 oktober 2018: Creatieve fotografie workshop
Creatieve fotografie workshop met als thema; eenvoud, gevoel, details en duurzaamheid zoals de kunstschilder Jopie Huisman het bedoelde.

Fotografie weekend in SudWest Fryslân


15 & 16 september 2018: Fotografie weekend SudWest Fryslân
Landschapsfotografie varend met de MS Hydra een oud binnenvaartschip, op de Friese meren en fietsen en wandelen door Gaasterland 

Workshop steden en reizen fotografie


10 juni 2017: Workshop "Steden en reizen fotografie"
Bent u na uw reis niet tevreden over de foto’s of wilt u nu eens écht mooie foto’s maken in uw vakantie? Dan is deze workshop een goed begin.

Workshop portretfotografie


07 april 2018: Workshop "Portretfotografie"
Portretfotografie is vooral erg leuk en boeiend om te doen, in deze workshop komen alle facetten over portretfotografie aanbod

Workshop "Tulpen fotografie"


6 mei 2017: Workshop "Tulpen fotografie"
Hoe Hollands wil je het hebben: “de Tulp”. Vaak het symbool voor ons prachtige Holland en een bijzonder onderwerp om te fotograferen.

Workshop "Molenfotografie"


8 April 2017: Workshop "Molenfotografie"
Houtzaagmolen “De Rat” (1683) in IJlst is beschikbaar voor de workshop molenfotografie. Molenaar Simon Jellema zal die dag onze gastheer zijn.